21.11.19

Osho E-glasnik novembar 2019. br. 44

OSHO MONTENEGRO
OSHO®   E - Glasnik
Novembar 2019. broj 44

-Vizija  Novog čovjeka -


Tema:

ODGOVORNOST



»Čovjek ima odgovornost, jedino čovjek ima odgovornost, u tome je njegova veličina. Odgovornost  je sloboda.«










Običan um uvijek prebacuje odgovornost na nekog drugog. Uvijek vam neko drugi stvara patnju. Vaša supruga vam stvara patnju, vaš suprug vam stvara patnju, vaši roditelji vam stvaraju patnju, vaša djeca vam stvaraju patnje; ili to čini finansijski sistem društva, kapitalizam, komunizam, fašizam, postojeća politička ideologija, društvena struktura, vjera, karma, Bog - imenujte to kako hoćete!
Ljudi imaju na milione načina da izbjegnu odgovornost. Ali onog trenutka kada kažete da vam neko drugi – X, Y, Z – stvara patnju, onda više ništa ne možete učiniti da to promijenite. Što tu možete uraditi? Kada se društvo promijeni, i kada dođe komunizam i bude besklasno društvo, tada će svi biti sretni. Prije toga to nije moguće. Kako možete biti sretni u društvu koje je siromašno? Kako možete biti sretni u društvu u kojem vladaju kapitalisti? Kako možete biti sretni u društvu koje je birokratsko? Kako možete biti sretni u društvu koje vam ne dozvoljava slobodu?
Izgovori, izgovori i izgovori – samo opravdanja da se izbjegne jedan jedini uvid: "Ja sam odgovoran za sebe. Niko drugi nije odgovoran za mene; to je apsolutno i konačno moja odgvornost. Sve što sam ja, sve to je moje stvaralaštvo." To je smisao ove sutre.
Bacite svu krivicu na nekoga, a taj neko ste vi.
Jednom će se u vama useliti ovaj uvid: "Ja sam odgovoran za moj život – za sve moje patnje, za moj bol, za sve što mi se dogodilo i što će mi se dogoditi – ja sam odabrao taj put. To je sjeme koje sam ja posijao i sada sakupljam žetvu; ja sam odgovoran za to – kada jednom taj uvid postane prirodno shvatanje u vama, potom će sve drugo biti jednostavno. Tada život počinje da preuzima novi obrt, počinje da se kreće u novom smjeru. Ta dimenzija je preobražaj, revolucija, mijenjanje – jer kada jednom shvatite da ste vi odgovorni, isto tako, znaćete da to možete odbaciti svakog trenutka kada odlučite.
Osho
                                                                                                    The Book of Wisdom


TERAPIJA
 


OPUŠTANJE
Ja sam posebno za zapadnjake stvorio meditacije kao što je Dinamična meditacija. Dok sam vodio kampove za meditante, ja sam običavao da ih uvodim u Giberiš i Kundalini meditaciju. Ako želite da počnete sa opuštanjem, ove meditacije treba prvo raditi. One će izbaciti sve napetosti iz vašeg uma i tijela, a tada se opuštanje lakše ostvaruje. Vi ne znate koliko toga držite u sebi, i da je to uzrok vaše napetosti.
Zato ako želite da započnete sa relaksacijom, prvo treba da prođete kroz proces katarze - Dinamična meditacija, Kundalini meditacija ili Giberiš.
Možda ne znate odakle potiče riječ gibberish; to dolazi od sufi mistika koji se zvao Džabar - i to je bila njegova jedina meditacija. Bilo ko da bi mu došao, on bi rekao: "Sjedi i počni" - i ljudi su znali što on misli. On nikada nije govorio, nikada nije držao predavanja; on je samo učio ljude giberišu.
Na primjer, ponekada bi ljudima to demonstrirao. Pola sata bi govorio svakakve besmislice na jezik koji niko ne bi razumio. To nije bio jezik; on bi ljude učio da govore sve što im padne na um. To je bilo jedino njegovo učenje - a onome ko bi to shvatio, on bi rekao: "Sjedi i počni." Ali Džabar je mnogim ljudima pomogao da postanu krajnje smireni. Koliko dugo možete ići? Um će postati prazan. Malo po malo, i duboko ništa. A u tom ništa se ukazuje plamen svjesnosti. Svjesnost je uvijek bila prisutna, ali je bila opsjednuta terorom vašeg uma. Giberišom to treba da izbacite; to je bio vaš otrov.
Isto je i sa tijelom - vaše tijelo ima napetost. Samo nastojte da otpočnete sa bilo kakvim pokretima koje tijelo želi. Vi ne treba da upravljate time. Ako ono želi da pleše, da skače, da trči, ako želi da se valja po podu - vi ne treba da to radite, vi jednostavno samo to dopustite. Recite tijelu: "Ti si slobodno, radi što god želiš" - i bićete iznenađeni: "Bože moj! Sve ove stvari je tijelo željelo da radi, a ja sam to potiskivao. To je bila napetost."
Zato postoje dvije vrste napetosti: tjelesna napetost i napetost uma. Obije treba da se oslobode prije nego počnete sa relaksacijom koja će vas odvesti do svjesnosti. Ali početi od svjesnosti je veoma lakše, a posebno za one koji mogu da shvate proces svjesnosti. Tokom cjelog dana vi to koristite - automobili, saobraćaj - čak i u gradskom saobraćaju morate da opstajete! A to je opšte ludilo.
Osho
                                                                                                                         The Book of Wisdom 


MEDITACIJA




OD NESVJESNOSTI DO SVJESNOSTI

Vi koristite svjesnost bez da ste toga svjesni, automatizovano, ali samo u vezi sa spoljnjim stvarima. To je ista ona svijest koja se treba koristiti za unutrašnji svijet. Kada sklopite oči, postoji saobraćaj misli, emocija, snova, mašte. Sve tada počne da blješti. To što radite u spoljašnjem svijetu, to isto radite i u unutrašnjem svijetu, i tako ćete postati svjedok. Kada jednom to okusite, radost da budete svjedok je veoma velika, tako onostrana, da poželite da budete u tome sve više i više.
Tu nije u pitanju neki određeni položaj tijela, nije u pitanju neki hram, neka crkva ili sinagoga. Sjedeći u gradskom autobusu ili vozu, kada nemate ništa drugo da radite, samo sklopite oči. To će sačuvati vaše oči od zamaranja tokom gledanja okolo, i to vam može dati dovoljno vremena da promatrate sebe. Ti trenuci će postati trenuci najljepšeg iskustva. I tako, malo po malo, kako svjesnost bude rasla, vaša ukupna osobnost će početi da se mijenja. Od nesvjesnosti do svjesnosti postoji ogroman kvantni skok.
Sjedeći u gradskom autobusu ili vozu, kada nemate ništa drugo da radite, samo sklopite oči. To će sačuvati vaše oči od zamaranja tokom gledanja okolo, i to vam može dati dovoljno vremena da promatrate sebe.

Osho
                                                                                                                         The Book of Wisdom




OSHO ART

„Funkcija objektivne umjetnosti je da vam pomogne da izađete iz vašeg apsurdnog stanja. Ali Pikaso kaže: ,Svijet danas nema nikakvog smisla.’ Kao da je u prošlosti imao nekog smisla. On nikada nije imao smisla; svijet je uvijek bio isti. Ali on je našao opravdanje. On je rekao: ,Ako svijet danas nema nikakvog smisla, zašto bih ja onda slikao slike koje to imaju?’
Ako pitate mene, to bi zaista bio razlog da se rade slike koje IMAJU smisla. Inače, kako se može pomoći ovom svijetu? On treba muziku, on treba poeziju, on treba ples. On treba slikarstvo koje će pomoći svijetu da se izdigne iznad svoje bijede, svoje šizofrenije, svoje neuroze, svoje psihoze. Ali sami Pikaso je predstavnik takvog neurotičnog uma. Pikaso je postao poznat iz jednostavnog razloga - što nas je predstavio veoma jasno.“ OSHO


HAIKU


*
Šusai zapisa:
KAO PRELIJEPI OBLAK
NA DIVNOJ SLICI -
PRVI NOVOGODIŠNJI IZLAZAK SUNCA.

To su divni ljudi zena! Mala struja, veoma mala, ali sadrži najznačajnije pojedince.
Kada Šusai kaže: „KAO PRELIJEPI OBLAK NA DIVNOJ SLICI, PRVI NOVOGODIŠNJI IZLAZAK SUNCA!” Kakva zadivljenost sa: “Ja sam još živ!” Kakvo oduševljenje sa: “Ja ne zaslužujem tako divan izlazak sunca.” A egzistencija nas ipak i dalje obasipa iz svih pravaca, na hiljade načina. Ali vi ste nijemi, vi ste gluvi, vi ste slijepi. Vi ne vidite izlazak sunca, vi ne vidite zalazak sunca.
            Ja sam gledao ljude koji hodaju ulicama. Tada je sunce zalazilo – tako očaravajuće boje svuda po horizontu – a niko ih nije gledao. Neko je pričao sa sobom, možete vidjeti kako im se usne pomiču; neko je nešto računao, neko je gledao u zemlju. Oni su sasvim bili nesvjesni tog velikog zalaska sunca koji se nikada više neće ponoviti.
Ali čovjek estetskog senzibiliteta i religiozne svijesti će sakupiti sve te ljepote, postaće sjedinjen sa zalaskom sunca, postaće sjedinjen sa izlaskom sunca, postaće sjedinjen sa zvijezdama na nebu, postaće sjedinjen sa ružama ili sa lotosima. On će uživati u ovoj neizmjernoj tajnovitosti oko nas što nam se razotkriva svakog trenutka. Sve je poezija, sve je muzika, i sve je veliki ples.




*
VIDEO

ODGOVORNOST



MAJSTOROV SMIJEH

Moe, Leri i Kurli, tri poljska vrhunska intelektualca, i njihovi jevrejski prijatelji, Maco, Bagel i Grušo, svi su zajedno uzeli voz od Varšave do Ženeve.
Na stanici u Varšavi, Poljaci kupiše tri karte, a onda su bili iznenađeni kada su vidjeli da Jevreji kupuju samo jednu kartu.
"Zašto ste, momci, kupili samo jednu kartu?", upita Poljak Moe.
"Samo gledaj", reče Maco. "Možeš nešto naučiti."
Svi su se ukrcali u voz i smjestili. Zatim, upravo prije no što je kondukter došao, tri Jevreja uzeše svoju jednu kartu i zaključaše se u toalet.
Kondukter probuši Poljacima karte, i onda krenu ka vratima toaleta. Pokuca i reče: "Kartu, molim".
Vrata toaleta se malo otvoriše, i ruka mu pruži kartu. Kondukter je probuši i nastavi dalje. Poljaci to vidješe i zaista bjehu impresionirani.
Kasnije, vraćajući se u Varšavu, tri Poljaka i tri Jevreja se ponovo popeše u voz. Ovog puta, Poljaci kupiše samo jednu kartu, ali primijetiše da Jevreji nijesu kupili nijednu.
Tada, upravo prije no što je kondukter trebalo da dođe, svi Poljaci pojuriše u toalet i zaključaše se. Tada Maco, Begel i Grušo krenuše u sljedeći toalet, ali prije no što Grušo uđe, on pokuca na vrata gdje su bili Polaljaci, i reče: "Kartu, molim!"

AKTIVNOSTI



Copyright © Osho International Foundation.

za dobijanje e-glasnik na vasu mail adresu
prijavite se na zvanicnu facebook stranu
OSHO Meditativni Trenuci Podgorica
ili na mail: osho.montenegro@gmail.com

Ili se pridružite grupi 
OSHO klub Podgorica



OSHO is a registered trademark of Osho International Foundation, used with permission, www.osho.com/trademarks
Some material used here (images and text excerpts) is Copyright © OSHO International Foundation, www.osho.com/copyright


Osho E-glasnik mart 2022. br. 72

  OSHO ®      E - Glasnik Mart 2022. broj 72 -Vizija  Novog čovjeka - Tema:    PREDAJA –   u harmoniji sa egzistencijom. „ Predavanje zna...